Pràcticum II

Pràcticum II

8/11/15

COM S'ARRIBA A NEXE? FUNCIONS PSICOPEDAGÒGIQUES DINTRE DE L'ÀREA DE RESPIR I LLEURE


 Com ja he explicat anteriorment, Nexe Fundació és una entitat amb una xarxa molt extensa de serveis dedicada a latenció a infants amb pluridiscapacitat i les seves famílies. Entre aquests serveis es troba l’àrea de Respir i Lleure, en la que concretament es centren aquestes pràctiques.

Les principals funcions psicopedagògiques dintre daquest àmbit es centren en torn als següents aspectes:

1.   Gestió dels serveis i les diferents activitats de respir i lleure (coordinació, anàlisi de necessitats, creació de nous serveis, adaptació de les intervencions, supervisió de les activitats, diagnòstic de noves necessitats)
2.   Assessorament i gestió de RRHH (assessorament, coordinació i seguiments dels professionals, avaluacions, detecció de les necessitats formatives)
3.   Atenció i assessorament a les famílies i als infants (entrevistes amb les famílies per tal de detectar necessitats, seguiment dels infants, derivació daquests infants als serveis més adients, avaluació dels serveis, comunicació amb les altres àrees de la Fundació…).
COM SARRIBA A NEXE?
El professional que realitza les funcions psicopedagògiques segueix un procediment a lhora dorganitzar el procés de selecció dels infants que gaudiran de les activitats de Respir i Lleure. Aquest procediment sestructura de la següent manera:
1.     La coordinadora envia el material de difusió a escoles, centres col·laboradors i  famílies amb les diferents activitats que el servei de Respir i Lleure de Nexe Fundació ofereix al llarg de tot lany. Els diferents centres i sovint les famílies reenvien aquesta informació a persones que puguin estar interessades.
2.     Les famílies estableixen un primer contacte amb l’àrea de Respir i Lleure on manifesten el seu interès i expliquen breument el seu cas.
3.     La coordinadora dona una primera resposta i sestableix unes dates per fer les primeres reunions amb la família i conèixer a linfant.
4.     Reunions amb la família. Sempre que sigui possible es procuren fer dues entrevistes: una primera únicament amb els pares o tutors i una segona amb la família i linfant per poder fer una observació del nen o nena. Aquesta segona entrevista es realitza en un espai acondicionat a les necessitats dels infants.
5.     A partir de lentrevista es recullen una sèrie de dates rellevants i sestableixen els acords amb la família. Aquests poden ser els següents:
    Derivació a les activitats de Respir i Lleure. En el cas que les activitats que sofereixen en aquesta àrea siguin adients i sadaptin a les necessitats de linfant es comença el procediment per que linfant pugui participar en les activitats: traspàs als responsables de les activitats, recerca de monitors, i coordinació amb altres serveis (escola, metges, altres professionals).
    Derivació a un altre servei dintre de lentitat. Quan es detecta que poden haver-hi altres tipus de necessitats i Nexe Fundació pot donar resposta a aquestes, des de l’àrea de Respir i Lleure també es deriven casos a altres  serveis dintre de lentitat, com ara suport familiar, formació, CAE, etc.
    Derivació a un altre servei fora de lentitat. La comunicació de Nexe amb altres serveix dels mateix àmbit permet que, si escau, es pugui derivar a la família a daltres serveis que es considerin adients en cada cas.
6. En el cas que la derivació sigui cap a l’àrea de Respir i Lleure, un cop realitzada la primera activitat sestableix un feedback amb la família (normalment via e-mail) i una avaluació amb lequip responsable de les activitats per tal de valorar la intervenció.
La demanda en aquest servei cada vegada és més elevada, la qual cosa obliga a establir un criteri daccès que en aquest cas és el següent:
-   Situacions durgencia (manca de suport familiar, necessitat familiar dun respir”…).
-    Edat de linfant.
Nombre de vegades que ha participat en les activitats (prioritzant aquells que no han participat mai o molt poques vegades).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada